A “Black Friday” jelenség – olcsó munkaerőnek és birka vásárlónak kellünk

58

Black Friday, magyarra fordítva fekete péntek. Egy nap, mikor a vásárlásnak áldozunk, a pénzköltést felmagasztalva “önmegvalósításnak” mondjuk, vagy megokolva (“szükség volt rá”, “kihagyhatatlan ajánlat”, “megérdemlem”) megmagyarázzuk az önámítást olykor bizony magunknak is.

Kedvezmények, reklámok, a nyitáskor az üzletek előtt sorban álló emberek, őrült hisztéria. A valóság azonban egy színtiszta marketing fogás, amelynek nincs más célja, mintsem kicsalni az utolsó forintját is a munkabérét verejtékkel kereső emberektől, akik évről évre a reklámok áldozatául esnek.

Egyébként is szükségünk volt rá és jelentős kedvezménnyel adták? Ebben az esetben érthető a vásárlás, de valóban szükségünk van az X. kütyüre is? Aztán pedig Black Friday magunknak, vagy valamely családtagnak? Önmagunkat meglepni, milyen nemes lelkületre vall. Jaj, nem…

Kedves Olvasónk!

Ha bejegyzésünk hatására átgondolja a mai napját, akkor már nem fáradtunk hiába. A ma elkölteni szánt összeget javasoljuk inkább félretenni, de semmi esetre se engedjük magunkat befolyásolni a reklámok által! Végezetül azoknak, akiknek hitük vagy éppen csak kulturális önazonosságuk miatt jelent még valamit: álljunk meg egy pillanatra, és emlékezzünk az igazi fekete péntekre, mikor ugyan csak egy valaki fizetett, Ő viszont nem 50%-ot, hanem az egész életét adta értünk!

MEGOSZTÁS